Prima  |  Articole  |  Fiscalitate | Înregistrarea facturilor fiscale în 2013

Înregistrarea facturilor fiscale în 2013

04.02.2013   5942   4   Adrian Ştirbu,contabil certificat, auditor

Votează: 0.0/5 (0 Voturi )

imprimare

Înregistrarea facturilor fiscale în 2013

Din 01.01.2013 a întrat în vigoarea obligaţia de a înregistra facturile fiscale la care valoarea livrării impozabile cu TVA depăşeşte suma de 50 000 lei în Registrul general electronic al facturilor fiscal (în continuare RGEFF) de către toţi subiecţi impunerii cu TVA (aliniatul 1 articolul 1181 al CF ). Pentru nerespectarea acestor prevederi puteţi fi sancţionaţi în conformitate cu aliniatul (41) art. 260 CF cu o amendă în mărime de 3600 lei pentru fiecare factură fiscală neînregistrată , dar nu mai mult de 108 000 lei pentru toate facturile fiscale neînregistrate în termenele stabilite. Termenele prevăzute sunt 5 zile lucrătoare de la data eliberării facturii fiscale, iar pentru contribuabilii mari - 10 zile lucrătoare (aliniatul 11 articolul 1181 al CF ).

Totodată a întrat in vigoare şi aliniatul (10) art. 102 al CF care stipulează că la apariţia condiţiilor stabilite la art. 1181, subiectul impozabil este în drept să treacă în cont suma T.V.A achitată sau care urmează a fi achitată furnizorului pe valorile materiale serviciile procurate pe teritoriul ţării numai în cazul în care factura fiscală este înregistrată în RGEFF.

Deci înainte de a prezenta Declaraţia privind TVA urmează de verificat dacă furnizorii au înregistrat facturile fiscale în RGEFF, altfel facturile fiscale care nu sau regăsit nu trebuie incluse în declaraţie şi trecute în cont. Pentru uşurarea lucrului IS Fiscservinform a implementat un raport care arată toate facturile înregistrate pentru anumită perioadă. Pentru detalii puteţi accesa serviciul pe pagina servicii.fisc.md. Atragem atenţia că potrivit poziţiei expuse de Serviciul fiscal (Baza generalizată a practicii fiscale întrebarea 28.21.33 ) trebuie de atras atenţia şi la aceea dacă facturile fiscale au fost înregistrate în RGEFF în termeni stabiliţi. Aceiaşi poziţie o susţine şi Ministerul Finanţelor al RM prin scrisoarea Nr. 26-08/2-02/2/7490 din 26.11.2012 (pagina 86, БНК nr. 12 anul 2012).   

În privinţă la refuzului trecerii în cont a TVA în cazul neînregistrării facturilor fiscale sau expus mai mulţi specialişti (Adrian Ştirbu Noile probleme în trecerea în cont a TVA, S. Temrin „О генеральном электронном регистре налоговых  накладных, или о чем не знали в МУРе”, БНК nr. 11 anul 2012, precum şi alţii), care au pus accentul pe faptul că vor fi pedepsiţi cumpărătorii pentru furnizorii care nu vor îndeplini prevederile art. 1181 al CF.

Printre altele modificări se numără si modificarea formei Declaraţiei privind TVA prin Ordinul nr. 1164 din 25.10.2012 cu privire la aprobarea formularului Declaraţiei privind TVA şi a Modului de completare a Declaraţiei privind TVA.  Prima dată această Declaraţie urmează a fi prezentată pentru ianuarie 2013 pînă pe data de 28 februarie 2013. Principala noutate constă în adăugarea anexei nr. 2 “Lista facturilor fiscale eliberate”.  

 

 

 

Comentarii Adaugă comentariu
Abatolie / 18.02.2013 08:00
Moldova! Tara de minune! O colega de serviciu avea o expresie foarte caracteristica pentru FISC: Unde apare FISC-ul se termina logica!
Răspunde
 

maria / 16.02.2013 21:23
Doamne, dumnezeule unde vor sa ajunga!!!Atitea schimbari si toate in favoarea lor!!
Răspunde
 

Amalia / 08.02.2013 14:23
aiureala moldoveneasca...nimic nu pot face de la A pina la Z
Răspunde
 

Adrian / 05.02.2013 19:42
Au auzit recent inca o tratare a fiscului, Fiscul nu recunoaste tva in cont daca factura fiscala a fost inregistrata gresti. adica daca seria este corecta dar numarul gresit - de ex la capat a scris 34 in loc de 43, sau suma ceva vreo eroare. - Rezulta ca si cum nu este inregistrata!!! trebuie de asteptat la multe cu acest Registru
Răspunde
 

 
Nume, Prenume *: E-mail:
Comentariu * caractere rămase  
Întrebări-răspunsuri
Privind dreptul la achitarea indemnizaţiile pentru incapacitate temporară de muncă, dacă stagiul angajatului este mai mic de 9 luni 
14.07.2016  
Activez din iulie 2015. În februarie 2016 am stat 6 zile în concediu medical. Mi se cuvine achitarea concediului medical?
Privind acordarea concediului de odihnă integru 
27.06.2016  
În primul an de muncă, după 11 luni lucrate fără concediu de odihnă, angajatul are dreptul la 28 zile de concediu sau 26 (11x2,33)?
Privind calcularea și achitarea concediului adiţional plătit pentru studii 
22.06.2016  
Dacă îți ei concediu adiţional plătit pentru studii, unde trebuie să se achite 75 % din salariu mediu și cum se calculează acesta?
Modul de calculare a concediilor suplimentare 
03.02.2016  
În cazul în care o persoană apropiată a unui angajat a decedat, angajatul va putea beneficia de concediu suplimentar? Cum se va calcula acest concediu?
© 2017 Contabil Şef. Toate Drepturile Rezervate.