Prima  |  Articole  |  Management | 33 de reguli simple respectate de marii manageri

33 de reguli simple respectate de marii manageri

24.02.2009   2889   Optim Audit

Votează: 0.0/5 (0 Voturi )

imprimare

33 de reguli simple respectate de marii manageri

Sunt lucruri simple care aduc cîştiguri mari.

În managementul echipei există cîteva "secrete" uşor de aplicat, cu rezultate rapide şi cu impact pozitiv asupra membrilor echipei.

Iată 33 dintre cele mai eficiente!

 

1. Nimeni nu le ştie pe toate. Nu-ţi fie teamă să-ţi consulţi echipa şi nu uita că salariaţii îi apreciază mai mult pe managerii care se consultă cu ei decît pe managerii care ” le ştiu pe toate”.

2. “Biciul” trebuie arătat, din cînd în cînd, şi chiar utilizat în cazuri extreme. «Biciul» este şi el o formă de motivare.

3. Invaţă din greşeli. Recunoaşte-ţi greşelile şi învaţă cum să nu le mai repeţi.

4. Adaptează-ţi stilul de conducere la fiecare membru în parte şi la situaţiile de moment. Ce funcţionează într-o situaţie de criză, nu va da randament într-o situaţie de acalmie.

5. Nu intra în panică, nu ţipa şi nu te agita. Păstrează-ţi calmul, indiferent de situaţie. Dacă managerul intră în panică, echipa va intra şi ea în panică. Dacă managerul ţipă şi se agită, echipa işi pierde respectul pentru el.

6. Ascultă ideile membrilor echipei şi vei descoperi soluţii minunate. Valoarea unui manager se judecă după rezultatele echipei lui.

7. Planifică şi gîndeşte înainte de a acţiona. Dacă faci invers, vei regreta.

8. Premiază rezultatele bune. Sărbătoriţi împreună!

9. Stabileşte priorităţile şi deleagă autoritatea. Nu poţi şi nu trebuie să faci tu totul. Lasă-i pe ei să facă, învaţă-i şi transferă-le din autoritate. Ei vor fi mai motivaţi şi tu mai mulţumit.

10. Nu întotdeauna trebuie să ai ultimul cuvînt.

11. Nu face rabat la calitatea oamenilor pe care îi angajezi. Caută atitudinea bună, motivaţia puternică şi dorinţa lor de a lucra.

12. Nu face comparaţii publice între membrii echipei. Nu pune niciodată etichete.

13. Mai devreme înseamnă la timp. Planifică acţiunile “mai devreme”. După sistemul ASAP. Vei putea termina la timp şi vei cîştiga încrederea celor din jurul tău.

14. Nu vorbi pe nimeni de rău. Vei regreta!

15. Notează-ţi tot. Peste un timp vei avea nevoie de acele notiţe.

16. Fii direct de fiecare dată şi spune adevărul, chiar dacă doare.

17. “Te rog” şi “Mulţumesc”. Foloseşte aceste expresii zilnic, cu toţi membrii echipei tale, cu colegii, chiar şi acasă în familie. Vei destinde atmosfera, îi vei motiva şi valoriza pe cei din jurul tău. Un subalterm cu care vorbeşti politicos te va respecta mult mai mult decît dacă «faci pe importantul».

18. Renunţă la obiceiurile care-ţi scad eficienţa.

19. Managerul face cafeaua. Nu-ţi pică mîna să mai faci cafeaua din cînd în cînd, pentru toată echipa ta. Dimineaţa, în timp ce vii la serviciu, opreşte-te la patiseria din colţ şi cumpără gogoşi calde pentru toţi membrii echipei tale. Asta îi va bucura pe angajaţi şi-i va motiva să lucreze mai eficient. Ai grijă ca zilele de naştere să fie întotdeauna sărbătorite. Şi nu printr-o adunare forţată, rigidă. Dacă nu ai chef, joacă teatru. Arată ca te bucuri. Toate aceste lucruri mici sunt extrem de apreciate de echipa ta.

20. Du-te acasa cînd simţi nevoia. Dacă stai la serviciu cînd nu ai chef de muncă, şansele de a face greşeli cresc enorm.

21. Învaţă cum funcţionează o echipă şi ţine-i pe membrii săi implicaţi emoţional. Ajută-i să-şi creeze relaţii între ei. Organizează întîlniri în afara serviciului. Arată că eşti şi tu om!

22. Uită de şedinţele interminabile! Fă şedinta numai cînd este nevoie, numai cu cei care au de spus un cuvînt în procesul decizional şi nu depăşi, niciodată, 1 oră.

23. Ajută-i pe membrii echipei să fie mai buni decît tine! Investeşte în ei, în formarea lor. Generează-le experienţe.

24. Lasă-ţi membrii echipei să facă greşeli. Analizaţi pe scurt situaţiile respective şi trageţi învăţămintele de rigoare.

25. Luptă pentru echipa ta. Nu o lăsa să fie “masacrata” de celelalte departamente. Oamenii vor observa ca iţi pasă de ei.

26. Lasă-ţi oamenii să credă că ştiu mai multe decît tine, chiar daca în realitate nu este aşa.

27. Invaţă-ţi membrii echipei să vină la tine cu soluţii, nu cu probleme.

28. Stabileşte obiective SMART.

29. Pregăteşte întotdeauna două planuri de rezervă.

30. “Keep learning!” Nu te opri din învăţat.

31. Comportă-te şi vorbeşte ca un manager şi vei fi respectat ca un manager.

32. Caută să fii respectat şi nu plăcut.

33. Fii accesibil oamenilor tăi !

 

Comentarii Adaugă comentariu
 
Nume, Prenume *: E-mail:
Comentariu * caractere rămase  
Întrebări-răspunsuri
Privind posibilitatea acordării împrumuturilor cu dobândă între persoane fizice 
19.08.2016  
Poate o persoană fizică rezidentă să împrumute bani unei alte persoane fizice rezidente contra unei dobânzi? Cum se va impozita dobânda obținută?
Privind modul de angajare a fondatorului unei entități la entitatea acestuia 
27.07.2016  
La SRL sunt doi fondatori cu cota parte 50% fiecare, ambii activează în cadrul societății. Se întocmeşte contract individual de muncă pentru ambii sau este suficient extrasul de la CÎS pentru a fi considerați angajaţi?
Privind dreptul la achitarea indemnizaţiile pentru incapacitate temporară de muncă, dacă stagiul angajatului este mai mic de 9 luni 
14.07.2016  
Activez din iulie 2015. În februarie 2016 am stat 6 zile în concediu medical. Mi se cuvine achitarea concediului medical?
Privind deducerea salariului unui contabil, reieșind din funcția și studiile acestuia 
08.07.2016  
Cum se determină salariul unui contabil responsabil de salarizare și materiale, ce are studii superioare nefinisate cu certificat academic?
Privind acordarea concediului de odihnă integru 
27.06.2016  
În primul an de muncă, după 11 luni lucrate fără concediu de odihnă, angajatul are dreptul la 28 zile de concediu sau 26 (11x2,33)?
© 2017 Contabil Şef. Toate Drepturile Rezervate.