Prima  |  Articole  |  Management | Eficienţa training-ului

Eficienţa training-ului

25.02.2009   993   Optim Audit

Votează: 0.0/5 (0 Voturi )

imprimare

Eficienţa training-ului

Pentru a fi eficiente, programele de training trebuie să îndeplinească cîteva condiţii...

1. Să fie acceptate şi promovate de toţi membrii companiei, începand cu directorul general.
Fără această simplă condiţie, training-ul poate să devină o “tristă comedie”. De la cel mai înalt nivel, toţi membrii companiei trebuie să inţeleagă că training-ul este un proces organizaţional şi nu un eveniment în cadrul companiei. Ce s-ar întîmpla dacă, spre exemplu, procesul managerial ar fi tot un eveniment care s-ar desfăşura numai de 2 ori pe an, timp de 2 zile, în week-end? Sau dacă salariile s-ar plăti de 2 ori pe an?
Începand cu directorul general, toţi membrii echipei trebuie să fie responsabili şi să creeze o atmosfera de învăţare în cadrul companiei. Această atmosferă trebuie să transpară din comunicarea organizaţională, din entuziasmul personalului, din planurile de business şi pînă la obiectivele individuale de performanţă.
Pe de altă parte, angajaţii ar trebui să cunoască faptul că există o corelaţie foarte strînsă între activitatea de training - achiziţia de noi cunoştinţe şi/sau dezvoltarea unor abilităţi - şi succesul lor în carieră.

2. Să alinieze obiectivele de training la obiectivele companiei.
Obiectivele de training trebuie să fie în concordanţă cu obiectivele de afaceri ale companiei. Atingerea de noi obiective poate să necesite noi abilităţi şi cunoştinţe care vor fi dezvoltate prin training.

3. Să fie fundamentate pe o analiză serioasă a nevoilor de training.
Pentru a putea realiza un program de training trebuie să cunoaştem nevoile specifice de training.
De multe ori, analiza nevoilor se realizează prin simpla listare a programelor de training şi fiecare membru al organizaţiei işi bifează programele de training la care ar trebui să participe. Numai că, adesea, angajaţii aleg să facă training exact pe acele subiecte pe care le cunosc cel mai bine. De aceea, analiza nevoilor de training ar trebui să se facă pe verticală, pornind de la raportul dintre competenţele cerute de fiecare post în parte şi nivelul de performanţă atins de angajat. Acolo unde performanţele sunt mai scăzute se pot formula nevoi reale de training.

4. Să ia în calcul cea mai bună opţiune de livrare.
Cele mai eficiente programe de instruire sunt cele în care angajaţii pot să puna în practică imediat ceea ce au învăţat. Există mai multe metode de livrare a programelor de training. Alegeţi cea mai eficientă metodă: în sala de training, instructaj, mentorat, coaching, la locul de munca, cu ajutorul calculatorului, eLearning etc.

5. Să includa şi o sesiune “Follow-up”.
După finalizarea programului de training trebuie să oferim participanţilor posibilitatea de a aplica ce au învăţat. Oamenii nu îşi pot dezvolta o abilitate fără exersarea ei la locul de munca. Un rol important al follow-up-ului sunt discuţiile cu participanţii cu privire la valoarea instruirii primite. Acum este o oportunitate de a descoperi noi nevoi de training.

Comentarii Adaugă comentariu
 
Nume, Prenume *: E-mail:
Comentariu * caractere rămase  
Întrebări-răspunsuri
Privind posibilitatea acordării împrumuturilor cu dobândă între persoane fizice 
19.08.2016  
Poate o persoană fizică rezidentă să împrumute bani unei alte persoane fizice rezidente contra unei dobânzi? Cum se va impozita dobânda obținută?
Privind modul de angajare a fondatorului unei entități la entitatea acestuia 
27.07.2016  
La SRL sunt doi fondatori cu cota parte 50% fiecare, ambii activează în cadrul societății. Se întocmeşte contract individual de muncă pentru ambii sau este suficient extrasul de la CÎS pentru a fi considerați angajaţi?
Privind dreptul la achitarea indemnizaţiile pentru incapacitate temporară de muncă, dacă stagiul angajatului este mai mic de 9 luni 
14.07.2016  
Activez din iulie 2015. În februarie 2016 am stat 6 zile în concediu medical. Mi se cuvine achitarea concediului medical?
Privind deducerea salariului unui contabil, reieșind din funcția și studiile acestuia 
08.07.2016  
Cum se determină salariul unui contabil responsabil de salarizare și materiale, ce are studii superioare nefinisate cu certificat academic?
Privind acordarea concediului de odihnă integru 
27.06.2016  
În primul an de muncă, după 11 luni lucrate fără concediu de odihnă, angajatul are dreptul la 28 zile de concediu sau 26 (11x2,33)?
© 2017 Contabil Şef. Toate Drepturile Rezervate.