Prima  |  Întrebări-Răspunsuri | Distrugerea ștampilei în urma lichidării entităților

Distrugerea ștampilei în urma lichidării entităților

23.10.2015   5270   1   Mihai Popovici, Contabil

Votează: 4.0/5 (1 Vot )

imprimare

Întrebare:
În cazul în care entitatea se lichidează, cum se va proceda cu ștampila entității? Care este procedura de distrugere a acesteia?

Răspuns:

Potrivit capitolului V din Legea nr. 220 din 19.10.2007 privind înregistrarea de stat a persoanelor juridice şi a întreprinzătorilor individuali, precum și a informațiilor privind înregistrarea radierii persoanelor juridice și încetarea calității de întreprinzător individual, publicate pe situl oficial al Camera Înregistrării de Stat de pe lângă Ministerul Justiției, după repartizarea activelor nete lichidatorul persoanei juridice trebuie să depună la oficiul teritorial al Camerei cererea de radiere la care se vor anexa următoarele actele:

  • cererea de radiere, conform modelului aprobat de Cameră, în care lichidatorul declară pe propria răspundere că a închis contul (conturile) bancar şi a predat ștampila (ștampilele) pentru distrugere organului abilitat.;
  • bilanțul de lichidare şi planul de repartizare a activelor, aprobate de organul sau instanța de judecată care a desemnat lichidatorul.

La radierea persoanei juridice din Registrul de stat, Oficiul teritorial al Camerei verifică publicarea de către persoana juridică a avizului de reorganizare (prin absorbţie) sau de lichidare în Monitorul Oficial al Republicii Moldova, în conformitate cu art. 72 sau art. 91 din Codul civil.

Oficiul teritorial al Camerei verifică dacă persoana juridică are datorii la bugetul public național.

Până la depunerea documentelor privind radierea din Registrul de stat, persoana juridică în lichidare este obligată, pe propria răspundere, să închidă contul (conturile) bancar şi să predea ștampila pentru distrugere organului abilitat.

Pentru distrugerea ștampilei, lichidatorul se va adresa la Întreprinderea de Stat Centrul Resurselor Informaționale de Stat „Registru", în Chișinău, pe strada Pușkin 42 (intersecție cu strada Alexandru cel Bun), cu următorul pachet de documente:

  • Extrasul din registrul de stat al întreprinderilor și organizațiilor;
  • Certificatul de înregistrare de la Camera de Înregistrări de stat (sau Decizia de fondare a entității, în cazul lipsei certificatului);
  • Dovada publicării în Monitorul Oficial a avizului de lichidare menționat mai sus;
  • Buletinul de identitate a fondatorului, lichidatorului sau a persoanei care depune aceste acte;
  • Adeverința privind fabricarea ștampilei;
  • Ștampila entității.

La moment, prețul pentru serviciul de distrugere ștampilei este de 50 lei, iar în urma distrugerii, care poate dura 15-20 minute, în caz că toate condițiile au fost respectate, se eliberează un certificat care confirmă distrugerea acesteia. Telefonul de contact al persoanelor responsabile de distrugerea ștampilelor din cadrul ÎS CRIS „Registru" este 0 (22) 504-115.

Comentarii Adaugă comentariu
Marcela MADAN / 11.11.2015 11:21
AM NEVOIE DE UN SFAT ,UN SRL AM NEVOIE DE BILANT DE LICHIDARE NOU IN CAZ CA INTREPRINDEREA NU A AVUT ACTIVITATE DIN 2007 BILANTUL SE DA PE GOL?
Răspunde
 

 
Nume, Prenume *: E-mail:
Comentariu * caractere rămase  
Articole
Scurte comentarii pe marginea celor publicate: Revista Monitorul Fiscal FISC.md nr. 5 (33) octombrie 2016 
26.10.2016  
Revista Monitorul Fiscal FISC.md. din luna octombrie, n-a rămas fără atenția noastră. În acest număr al revistei am găsit multe subiecte interesante care merită să fie citite și analizate
Бухгалтерские и Налоговые Консультации №9/2016, записи на полях 
17.10.2016  
БНК, другой журнал, который с удовольствием читают многие бухгалтера и аудиторы нашей страны, также не остался без нашего внимания
Modificări în legislația fiscală 2016, scurte comentarii. Titlul V - IX 
29.07.2016  
Comentarii privind modificările din Codul fiscal privind administrarea fiscală, impozitul pe bunurile imobiliare, impozitul pe avere, taxele locale, taxele pentru resursele naturale și taxele rutiere
Modificări în legislația fiscală 2016, scurte comentarii. Titlul III și IV 
28.07.2016  
Prin Legea nr. 138 din 17.06.2016 au fost operate mai multe modificări importante la Codul fiscal privind TVA și Accize. Vă prezentăm comentariile noastre ce țin de aceste modificări
© 2017 Contabil Şef. Toate Drepturile Rezervate.