Prima  |  Noutăţi  |  Noutăţi ContabilȘef | Nou! Darea de seamă (Forma DSA18). Vezi ce va conține aceasta

Nou! Darea de seamă (Forma DSA18). Vezi ce va conține aceasta

29.12.2017   5603  
imprimare

Ordinul Ministerului Finanțelor nr.126 din 4 octombrie 2017 cu privire la aprobarea formularului tipizat (Forma IPC18) Darea de seamă privind reținerea impozitului pe venit, a primelor de asigurare obligatorie de asistență medicală și a contribuțiilor de asigurări sociale de stat obligatorii calculate și a Instrucțiunii cu privire la modul de completare a formularului nominalizat, a fost completat conform Ordinului Ministerului Finanțelor nr. 152 din 22 decembrie 2017 cu un nou formular - (Forma DSA18) Informația privind stabilirea drepturilor sociale în sistemul public de asigurări sociale, publicat în Monitorul Oficial din 29.12.2017.

Darea de seamă este destinată declarării statutului persoanei asigurate căreia, în cazul survenirii riscului asigurat, este necesară determinarea dreptului la prestaţie.

Darea de seamă (Forma DSA18) se prezintă:

  • de către angajatori doar în cazul în care informația declarată nu conţine date financiare şi reflectă doar perioada de aflare a persoanei într-un risc asigurat (perioada de îngrijire a copilului până la 3 ani, perioada aflării în concediul paternal) şi categoria corespunzătoare Clasificatorului categoriilor persoanelor asigurate. Aceasta, se completează strict la necesitatea reflectării situaţiilor menţionate indicând informaţia în corespundere cu ordinele întocmite de către angajator, care vor servi drept temei pentru stabilirea prestaţiilor de asigurări sociale.
  • de persoanele fizice specificate la art. 5 alin. (1) lit. b) din Legea nr. 489 din 8 iulie 1999 privind sistemul public de asigurări sociale (întreprinzătorii individuali, avocaţii, notarii, executorii judecătoreşti, administratorii) la necesitatea stabilirii pensiei pe parcursul anului de gestiune.

Periodicitatea prezentării dării de seamă menționate, este lunară.

Darea de seamă, va putea fi prezentată atât pe suport de hârtie cât și prin metode automatizate de raportare electronică.

Astfel, entitățile care utilizează metode automatizate de raportare electronică, potrivit art.187 din Codul fiscal, prezintă Serviciului Fiscal de Stat în mod electronic Informația privind stabilirea drepturilor sociale în sistemul public de asigurări sociale (Forma DSA18). În cazul în care, entitatea nu dispune de semnătură electronică, aceasta prezintă Informația menționată subdiviziunii Serviciului Fiscal de Stat pe suport de hârtie.

Informația, prezentată de către angajatori pe parcursul lunii de gestiune, nu se include de către aceștia în Darea de seamă (Forma IPC18), tabelul nr.3, care se prezintă Serviciului Fiscal de Stat până la data de 25 a lunii imediat următoare lunii de gestiune. Însă, informația prezentată de către persoanele fizice pe parcursul anului, se include, obligatoriu, în modul stabilit la declararea anuală a obligațiilor.

Prezentul ordin va intra în vigoare la 1 ianuarie 2018.

Cu mai multe detalii vom reveni în materialele următoare.

Comentarii Adaugă comentariu
 
Nume, Prenume *: E-mail:
Comentariu * caractere rămase  
© 2018 Contabil Şef. Toate Drepturile Rezervate.