Potrivit Regulamentului cu privire la determinarea obligațiilor fiscale aferente impozitului pe venitul persoanelor juridice şi persoanelor fizice care practică activitate de întreprinzător, (aprobat prin Hotărârea Guvernului nr.693/2018), deducerea cheltuielilor de delegații se efectuează în limitele normelor stabilite prin Hotărârea Guvernului nr.10/2012 pentru aprobarea Regulamentului cu privire la delegarea personalului entităților din Republica Moldova.
În conformitate cu Regulamentul cu privire la determinarea obligațiilor fiscale aferente impozitului pe venitul persoanelor juridice şi persoanelor fizice care practică activitate de întreprinzător, la cheltuielile de reprezentanţă ce ţin de activitatea de întreprinzător a entităţii se raportează doar cheltuielile suportate pentru primirea delegaţiilor, atît în Republica Moldova, cît şi în afara Republicii Moldova, ce contribuie la buna desfăşurare a activităţii de întreprinzător şi includ:
1) cheltuielile pentru primirea oficială a delegaţiilor, inclusiv a celor străine, pentru încheierea diverselor acorduri, contracte etc.;
2) cheltuielile pentru frecventarea manifestărilor culturale şi reprezentaţiilor teatralizate în procesul de negocieri ale unor acorduri în scop antreprenorial;
3) cheltuielile de transport în timpul primirii delegaţiilor conform programuluistabilit;
4) cheltuielile pentru achitarea serviciilor traducătorilor neîncadraţi în personalul întreprinderii;
5) cheltuielile pentru trataţii în timpul şi locul unde decurg negocierile de afaceri şi manifestările culturale respective;
6) сadouri/suvenire în mărimea ce nu depășește 2% din suma scutirii personale anuale, pentru fiecare persoană, primită în delegaţie/deplasare realizată conform programului.
Documentele ce confirmă primirea delegaţiilor (reprezentanţelor) sînt:
1) ordinul conducătorului întreprinderii, emis în baza înţelegerilor prealabile ale părţilor (programelor, acordurilor, scrisorilor, faxurilor etc.), în care se menţionează componenţa delegaţiilor, scopul, programul şi termenul vizitei;
2) informaţiile referitoare la rezultatele vizitei şi darea de seamă asupra cheltuielilor efectuate, justificate documentar. Pentru asigurarea confirmării cheltuielilor de reprezentanţă se va asigura dispunerea ambelor categorii de documente din cele menţionate.
Suma-limită a cheltuielilor de reprezentanţă care se permite spre deducere constituie 0,75% din venitul brut.