Serviciul Fiscal de Stat prezintă pentru consultare publică proiectul ordinului SFS cu privire la aprobarea Regulamentului privind modul de înregistrare în calitate de centru de asistență tehnică pentru mașinile de casă și de control/imprimantele fiscale și Proiectul ordinului SFS cu privire la aprobarea pașaportului pentru serviciul public înregistrare în calitate de centru de asistență tehnică pentru mașinile de casă și de control/imprimantele fiscale (pentru SIA „GEAP”).
Prin Legea nr. 227/2025 pentru modificarea unor acte normative, , certificatul de înregistrare în calitate de centru de asistență tehnică pentru mașinile de casă și de control sau imprimantele fiscale (Certificat CAT MCC/IF) a fost exclus din Nomenclatorul actelor permisive. În același timp, au fost introduse modificări la art. 133 alin. (2), pct. 32¹) și art. 144¹ din Codul fiscal, prin care Serviciului Fiscal de Stat i-a fost atribuită competența de a înregistra în calitate de centru de asistență tehnică pentru mașinile de casă și de control/imprimantele fiscale.
Pentru a aduce în concordanță actele normative secundare cu aceste modificări, au fost elaborate proiectele Ordinului privind modul de înregistrare în calitate de centru de asistență tehnică pentru mașinile de casă și de control/imprimantele fiscale și Ordinului cu privire la aprobarea pașaportului pentru serviciul public înregistrare în calitate de centru de asistență tehnică pentru mașinile de casă și de control/imprimantele fiscale (pentru SIA „GEAP”), pentru eliberarea Confirmării privind înregistrarea în calitate de CAT MCC/IF.
Astfel, modificăriel prevăd că atribuția Serviciului Fiscal de Stat nu mai este cea de autorizare a centrelor de asistență tehnică pentru mașinile de casă și de control sau imprimantele fiscale, ci devine atribuția de înregistrare a acestora. Documentul emis anterior, denumit Certificat de înregistrare în calitate de centru de asistență tehnică, va fi redenumit și va fi eliberat sub forma Confirmării privind înregistrarea în calitate de CAT MCC/IF. Totodată, termenul de valabilitate al înregistrării va fi extins de la trei la cinci ani.
Adițional vor fi eliminate obligația de a anexa copiile autorizațiilor de funcționare ale unităților structurale și copiile notificărilor sau înștiințărilor de recepționare, precum și necesitatea eliberării certificatului constatator prevăzut de Legea nr. 160/2011 privind reglementarea prin autorizare a activității de întreprinzător.
Proiectul poate fi consultat până la data de 19 decembrie curent.
