Ieri, în cadrul ședinței de Guvern, a fost aprobat proiectul privind Programul de lucrări statistice pentru anul 2025, elaborat de Biroul Național de Statistică (BNS). Programul anual de lucrări statistice (PLS) reprezintă un document de planificare a activității statistice și reprezintă instrumentul de bază prin care BNS în calitatea sa de autoritate centrală în domeniul statisticii oficiale în comun cu alți producători de statistici oficiale realizează producerea informației statistice oficiale în vederea asigurării utilizatorilor cu informații statistice relevante și fiabile.
În conformitate cu proiectul aprobat, Ministerul Finanțelor, va elabora:
- Informația pentru Standardul special de diseminare a datelor (SDDS): bugetul public național, bugetele administrate de Guvern, datoria de stat și datoria de stat și datoria unităților administrativ – teritoriale;
- Informația privind executarea bugetului public național (separat pe tipuri de bugete);
- Informația privind executarea bugetului de stat și a bugetelor locale;
- Informația privind executarea bugetului de stat și a bugetelor locale în profil teritorial (separat pe tipuri de bugete);
- Informație privind mijloacele fixe, uzura mijloacelor fixe (uzura calculată) și amortizarea activelor nemateriale ale autorităților publice centrale;
- Informația privind executarea cheltuielilor pentru protecția socială a populației;
DE asemenea Serviciul Fiscal de Stat, va fi responsabil de elaborarea și prezentarea următoarelor informații:
- Forma IPC21 „Declarație privind reținerea impozitului pe venit, a primelor de asigurare obligatorie de asistență medicală și a contribuțiilor de asigurări sociale de stat obligatorii calculate”;
- Forma TAXI18 „Darea de seamă privind calculul impozitului pe venit, primelor de asigurare obligatorie de asistență medicală și a contribuțiilor de asigurări sociale de stat obligatorii pentru angajații conducători auto ce efectuează transport rutier de persoane în regim de taxi”;
- Forma IRM 2019 „Informație privind stabilirea drepturilor sociale și medicale aferente raporturilor de muncă”;
- Informația vizând rezultatele controalelor fiscale (forma nr.4- SF);
- Informația vizând rezultatele controalelor fiscale:
1) controale fiscale efectuate în total
2) din ele stabilite încălcări. Sumele calculate suplimentar ca urmare a controalelor fiscale total, din care: TVA; accize; impozitul pe venit; sancțiuni fiscale; amenzi; altele;
- Informația vizând mărfurile supuse accizelor și accizele calculate conform poziției tarifare a mărfurilor, date generalizate, și anume: volumul în expresie naturală; valoarea fără TVA și accize; suma accizelor calculate;
- Forma VEN12 „Declarația cu privire la impozitul pe venit” (rândurile 010, 0101, 0102);
- Forma SIMM20 Darea de seamă privind impozitul pe venitul agenților economici subiecți ai sectorului întreprinderilor mici și mijlocii (rândurile 1, 6, col.2);
- Forma TVA12 „Declarația privind TVA” (boxele 1, 2, 3, 6, 12);
- Taxa pentru patenta de întreprinzător conform genurilor de activități economice, prevăzute în anexa la Legea nr. 93/1998 cu privire la patenta de întreprinzător;
- Forma TL13 „Darea de seamă pe taxele locale”: din darea de seamă (rândul 1, col.5); din anexă descifrarea rândului 1 (clasificarea bugetară 122/28) col.3, 4, 7.
- Formularul UNIF 18 „Darea de seamă unificată (Declarația) (codul 010, 0101, 0102);
- Date dezagregate din sistemul informațional „Monitorizarea electronică a vânzărilor” la nivel de entitate din activitatea de comerț cu amănuntul (la solicitare) conform structurii bonului de casă.
Concomitent, Serviciul Vamal va fi prezentarea către BNS:
- Informații privind exporturile și importurile de mărfuri realizate de persoanele juridice și persoanele fizice;
- Valoarea importurilor de mărfuri cu evidențierea (pentru fiecare valoare de marfă importată în parte) a plăților privind TVA, accizele, taxa vamală, taxa pentru efectuarea procedurilor vamale, taxa specială.