În ediția de astăzi a Monitorului Oficial a fost publicat Ordinul Ministerului Finanțelor nr. 100 din 29 septembrie 2025 cu privire la aprobarea Raportului cu privire la tichetele de masă acordate angajatorilor și a Instrucțiunii de completare a Raportului cu privire la tichetele de masă acordate angajatorilor.
Potrivit noilor prevederi, persoana juridică care deține licență pentru activitatea de operare cu tichetele de masă, inclusiv de emitere și rambursare a valorii acestora, va prezenta Serviciului Fiscal de Stat, lunar, către data de 25 a lunii următoare lunii de gestiune, în format electronic, prin Ghișeul unic de raportare, Raportul cu privire la tichetele de masă acordate angajatorilor.
Raportul va include informații despre: denumirea și codul fiscal al angajatorului; numele, prenumele și IDNP angajatului; numărul unic de identificare al suportului electronic; soldul tichetelor de masă la începutul perioadei de raportare; tichetele de masă acordate în perioada de raportare; valoarea tichetelor de masă expirate; soldul tichetelor de masă la sfârșitul perioadei de raportare.
Conform ordinului, prima perioadă de prezentare a Raportului cu privire la tichetele de masă, este luna ianuarie 2026.
Odată cu intrarea în vigoare a noului ordin, va fi abrogat Ordinul ministrului finanțelor nr. 95/2018 privind aprobarea Raportului cu privire la tichetele de masă acordate angajatorilor, a Instrucțiunii de completare a Raportului cu privire la tichetele de masă acordate angajatorilor şi a Declarației pe propria răspundere privind beneficierea de tichete de masă doar la locul de muncă de bază.
Ordinul nr.100/2025 va intra în vigoare la 1 ianuarie 2026.