Angajatorii obligaţi să prezinte statele de personal inspectoratului teritorial de muncă
În Monitorul Oficial nr. 25-28 din 03.02.2012 au fost operate modificări în Codul Muncii prin Legea nr. 254 din 09.12.2011. Conform acestor modificări în sarcina angajatorului au fost incluse noi obligaţiuni, acestea avînd menirea de a combate „munca la negru”.
Astfel, angajatorul este obligat:
- să aprobe statele de personal în prima lună de la începutul activităţii, iar în continuare în prima lună a fiecărui an calendaristic. Statele de personal aprobate trebuie prezentate (în formă scrisă sau electronică) în termen de 2 luni de la data adoptării la inspectoratul teritorial de muncă în raza căruia este amplasată unitatea. (art. 10 alin. (2) lit. c)
- să acorde salariaţilor cîte un permis nominal de acces la locul de muncă. (art. 10 alin. (2) lit. d)
Prezentele prevederi au intrat în vigoare la data de 03.02.2012. Guvernul, în termen de 3 luni de la data intrării în vigoare a prezentei legi, va aduce actele sale normative în concordanţă cu prezenta lege.