Atenţie modificări la procedura de eliberare a formularelor tipizate de documente primare cu regim special (exceptînd facturile fiscale)
Stimaţi cititori, vă informăm că în Monitorul Oficial nr. 119-121 din 31.05.2013 a fost publicat Ordinul nr. 534 din 20.05.2013 privind modificarea Ordinului IFPS nr. 141 din 05.02.2013 Privind modul de administrare a procedurii de eliberare a formularelor tipizate de documente primare cu regim special puse în sarcina Inspectoratului Fiscal Principal de Stat (exceptînd facturile fiscale).
Conform modificărilor operate formularele vor fi eliberate la prezentarea ordinului de plată, nu a extrasului de cont, cum era pînă la introducerea modificărilor.
Totodată în cazul cînd operaţiunile la conturile bancare ale agentului economic sunt suspendate, acesta are dreptul de a transfera mijloacele financiare la contul Inspectoratului Fiscal din numele persoanei autorizate (director sau contabil), indicate în cererea comandă, drept dovadă a transferului fiind ordinul de plată ce confirmă transferul banilor, cu indicaţia destinaţiei plăţii (ex: Achitarea formularelor tipizate de documente primare cu regim special pentru SRL “XXX”).”
Subiecţii care dispun de subdiviziuni, înregistrate pe altă adresă decît cea a sediului central, urmează să depună cererea comandă privind eliberarea formularelor la inspectoratul fiscal teritorial, în raza căruia se deservesc.
Ordinul a fost completat cu un nou punct 51, conform căruia şeful Direcţiei Administrare Fiscală (şeful IFS teritoriale, şeful DGMC) este în drept să aprobe lista subiecţilor cărora formularele tipizate de documente primare cu regim special le pot fi eliberate fără examinarea cererii, lista dată putînd fi constituită din subiecţi ce nu prezintă riscuri pentru administrarea TVA şi, alţi agenţi economici care nu sunt plătitori de TVA şi nu prezintă risc pentru administrare fiscal.
Totodată a fost stabilită obligaţia funcţionarului fiscal să informează solicitantul despre starea comenzii pînă la scurgerea termenului de 3 zile lucrătoare, termen în care se examinează comanda privind eliberarea formularelor.
Centrele de eliberare a formularelor vor fi:
- pentru agenţii economici administraţi de către Direcţia Generală a Marilor Contribuabili (DGMC) şi oficiile fiscale din republică - centrul de eliberare pe adresa: str. Teilor, nr.7/2, etajul 3, biroul 303 (în incinta Direcţiei Administrare Fiscală Botanica);
- pentru agenţii economici din municipiul Chişinău - centrul de eliberare situat pe adresa: or. Chişinău, şos. Hînceşti, nr.53; - pentru agenţii economici din cadrul IFS teritoriale – sediul IFS teritorial unde a fost depusă cererea.