Auditorii naţionali vor fi certificaţi şi instruiţi la nivelul auditorilor europeni
Guvernul R. Moldova a aprobat în şedinţa din 1 aprilie curent Proiectul de Hotărâre „Cu privire la aprobarea modificărilor şi completărilor ce se operează în Hotărârea Guvernului nr. 1450 din 24 decembrie 2007 „Cu privire la unele măsuri de executare a Legii nr. 61-XVI din 16 martie 2007 privind activitatea de audit”.
Operarea modificărilor şi completărilor date, vor armoniza procesul naţional de certificare şi de instruire profesională continuă al auditorilor cu prevederile Directivei Parlamentului European şi Consiliului Uniunii Europene din 17 mai 2006 Privind auditul statutar al conturilor anuale şi al conturilor consolidate.
Totodată, a fost modificată componenţa nominală a Consiliului de supraveghere a activităţii de audit, cu 5 membrii, şi a Comisiei de certificare, cu 4 membri, după expirarea a doi ani de activitate a acestora, precum şi excluderea unor erori de conţinut.
Ministrul Veaceslav Negruţa a concretizat ca în rezultatul acestei iniţiative a Ministerului finanţelor va fi îmbunătăţit procesul naţional de certificare şi de instruire profesională continuă al auditorilor. Astfel, instruirea profesională continuă a auditorilor se va efectua conform programelor elaborate anual de către organizaţiile şi instituţiile de instruire profesională continuă din republică, în conformitate cu cerinţele legislaţiei comunitare corespunzătoare.
Conform modificărilor la Hotărârea Guvernului nr. 1450 din 24 decembrie 2007, o cerinţă suplimentară, va fi posedarea limbii de stat pentru obţinerea examenului de calificare. Totodată, au fost stabilite documentele care urmează a fi prezentate pentru susţinerea examenului de calificare de către cetăţenii R.Moldova şi cei străini şi apatrizi.