Modernizarea Sistemului informaţional al Arhivei Serviciului Fiscal din Republica Moldova. Crearea premiselor de formare a Arhivei electronice.
Una dintre sarcinile Î.S. ”Fiscservinform” este asigurarea informaţională a Autorităţilor Publice precum Organele de drept şi Organele de urmărire penală cu Originale şi/sau copii ale documentelor fiscale din Arhiva Inspectoratului Fiscal Principal de Stat. Deoarece termenul de păstrare obligatoriu a acestora este de circa 7 ani, între timp se acumulează un număr impunător de documente. Acestea la momentul actual sunt păstrate într-un depozit de 640 m.p., utilat cu 128 de stelaje metalice. Arhiva fizică respectiv necesită o mulţime de eforturi şi cheltuieli care intervin în procesul de căutare, despachetare, scanare, împachetare şi plasare a documentelor în compartimentul respectiv al arhivei fizice.
Întru optimizarea acestui proces tehnologic, prin reducerea etapelor, respectiv accelerarea acestuia, Î.S. ”Fiscservinform” va crea până la finele anului curent o infrastructură de digitalizare a imaginilor documentelor fizice. Prin urmare, documentele fiscale originale la intrarea în arhivă vor fi scanate şi plasate pe un server care va permite accesul la acestea doar prin autorizare. Ridicarea documentelor originale astfel, va fi efectuată doar la solicitarea Organelor de drept.
În final, se va exclude deteriorarea în timp a documentelor, va fi asigurată o operativitate ridicată la vizualizarea informaţiilor solicitate cu garantarea securizării resurselor, evitându-se astfel implicarea factorului uman şi desigur vor fi minimizate cheltuielile pentru echipamentul, energia şi produsele de birotică folosite în procesul de lucru al arhivei fizice.