Atenție a fost stabilit modul de informare a organului fiscal despre facturile fiscale pasibile înregistrării în RGEFF, dar care nu au fost înregistrate sau înregistrate cu depăşirea termenului stabilit în art.1181 al Codului fiscal
Stimați cititori, vă informăm că în Monitorul Oficial nr. 187-190 din 30.08.2013 a fost publicat ordinul IFPS nr. 1388 din 20.08.2013 privind modul de prezentare a informaţiei despre facturile fiscale pasibile înregistrării în Registrul general electronic al facturilor fiscale, care n-au fost înregistrate sau înregistrate cu depăşirea termenului stabilit în art.118 1 al Codului fiscal.
Conform completărilor operate la Codul Fiscal în data de 09.08.2013 (alin. 10, art.102), contribuabilii înregistraţi în calitate de plătitori ai TVA au dreptul la trecerea în cont a sumelor TVA în baza facturilor fiscale pasibile înregistrării în Registrul general electronic al facturilor fiscale (în continuare RGEFF), dar care nu au fost înregistrate în acesta sau au fost înregistrate cu depăşirea termenului stabilit în art.1181 al Codului fiscal (adica în termen de 10 zile lucrătoare de la data eliberării), cu condiţia prezentării la organul fiscal a informaţiei despre aceste facturi fiscale nu mai tîrziu de ziua lucrătoare următoare celei în care a expirat termenul stabilit pentru înregistrare.
Astfel, a fost stabilit următorul mod de informare a organului fiscal despre facturile fiscale pasibile înregistrării în RGEFF, dar care nu au fost înregistrate sau înregistrate cu depăşirea termenului stabilit în art.1181 al Codului fiscal:
a) Contribuabilul informează organul fiscal despre facturile fiscale neînregistrate sau înregistrate cu depăşirea termenului, prin accesarea serviciului electronic „Verificarea facturii fiscale în RGEFF” (în continuare – serviciu electronic), disponibil pe portalul serviciilor fiscale electronice www.servicii.fisc.md.
b) La accesarea serviciului electronic contribuabilul va introduce seria, numărul şi data eliberării facturii fiscale.
c) În cazul în care în rezultatul verificărilor, s-a stabilit că factura fiscală este înregistrată în termen în RGEFF, serviciul electronic va genera informaţia: „Factura fiscală seria, nr., data eliberării este înregistrată în RGEFF în conformitate cu art.1181 din Codul fiscal”.
d) În cazul în care în rezultatul verificărilor, s-a stabilit că factura fiscală nu este înregistrată în RGEFF sau este înregistrată cu depăşirea termenului, serviciul electronic va genera fişa de informare a organului fiscal.
e) Fişa de informare a organului fiscal o constituie notificarea electronică generată automat la finalizarea procesului de verificare, ce va avea următorul conţinut:
„Factura fiscală seria, nr., data eliberării nu este înregistrată în RGEFF în conformitate cu art.1181 din Codul fiscal”.
f) Semnarea notificării electronice se realizează prin utilizarea semnăturii electronice emise în condiţiile legislaţiei în vigoare.
g) Drept confirmare a acceptării de către organul fiscal a notificării electronice serveşte recipisa electronică generată automat contribuabilului de serviciul electronic care conţine data recepţionării.
Acest mod de informare a organului fiscal despre facturilor fiscale care nu au fost înregistrate în RGEFF sau înregistrate cu depăşirea termenului stabilit în art.1181 al Codului fiscal se aplică facturilor fiscale eliberate de furnizori, începînd cu 1 septembrie 2013.
În cazul neprezentării organului fiscal a informaţiei despre facturile fiscale neînregistrate sau înregistrate în RGEFF cu depăşirea termenului stabilit, nu se acceptă dreptul la trecerea în cont a TVA în baza facturilor fiscale în cauză.