Despre atribuirea unor cheltuieli în componența cheltuielilor de promovare
Întrebare: Entitatea economică a organizat un seminar pentru promovarea mărfurilor si serviciilor, cu participarea reprezentantului unei firme străine a carei entitatea economică este distribuitor oficial în RM. Cheltuielile suportate privind organizarea seminarului se vor considera cheltuieli de reprezentanță sau cheltuieli de reclamă?
Răspuns: Este cert faptul ca evenimentul organizat ține de promovarea produselor, nu și de primirea oficială a delegațiilor străine în ințelesul componenței cheltuielilor de reprezentanță, reglementate prin hotărîrea guvernului cu privire la limitarea unor tipuri de cheltuieli permise spre deducere din venitul brut nr. 130 din 06.02.1998.
Astfel, cheltuielile acumulate la organizarea seminarului pentru promovarea mărfurilor si serviciilor vor fi contabilizate în componența cheltuielilor comerciale, la capitolul “evenimente organizate pentru promovarea produselor, serviciilor”. Anume “pentru promovarea produselor, serviciilor”, intrucit evenimentul organizat nu se conformeaza întocmai noțiunii de publicitate prevăzute prin Legea nr. 1227 din 27.06.1997 cu privire la publicitate.
Totodata, va recomandăm să fiti prudenți cu cheltuielile suportate cu invitatul din partea firmei străine. De regulă, aceste cheltuieli sunt catalogate de organul fiscal al RM ca alte venituri achitate nerezidenților.
.
Negara Ghenadie
Director/ Auditor AFEX Service SRL:
gsm 79408354