Privind documentele ce trebuie perfectate la reînceperea muncii înainte de expirarea concediului pentru îngrijirea copilului
Salariatul în conformitate cu art. 124 (2) şi (3) se află în concediu parţial plătit pentru îngrijirea copilului pînă la vîrsta de 3 ani. Ce acte se întocmesc în cazul în care salariatul doreşte să reînceapă munca înainte de expirarea concediului?
În conformitate cu articolul 124 alin. (2) din Codul Muncii în baza unei cereri scrise, după expirarea concediului de maternitate, salariatei i se acordă un concediu parţial plătit pentru îngrijirea copilului pînă la vîrsta de 3 ani, cu achitarea indemnizaţiei din bugetul asigurărilor sociale de stat.
Astfel, legea prevede că o persoană se poate afla în acest concediu – 3 ani de zile, perioadă care începe după expirarea concediului de maternitate.
Dacă salariata doreşte să reînceapă muncă înainte de încheierea concediului parţial plătit, ea trebuie să se adreseze cu o cerere în formă scrisă către angajator, în care va indica din ce dată îşi manifestă dorinţa da a reîncepe lucrul. La rîndul său angajatorul va emite un ordin în acest sens.
Totodată menţionăm că în conformitate cu punctul 7 alineatul (3) din Hotărîrea Guvernului nr. 1478 din 15.11.2002 cu privire la indemnizaţiile adresate familiilor cu copii indemnizaţia lunară pentru creşterea/îngrijirea copilului stabilită mamei se suspendă în cazul în care mama îşi reia munca înainte de încheierea concediului pentru îngrijirea copilului şi se stabileşte tatălui neîncadrat în cîmpul muncii, care se ocupă nemijlocit de îngrijirea copilului pînă cînd copilul va împlini vîrsta de 1,5 ani sau buneilor, sau unei alte rude care se ocupă nemijlocit de îngrijirea copilului. Această prevedere nu se extinde asupra mamelor care lucrează în condiţiile timpului de muncă parţial sau la domiciliu.