Referitor la eliberarea facturii fiscale în unităţile de comerţ cu amănuntul
Se permite ca la mai multe bonuri fiscale cu diferite date să fie scrisă o singură factură fiscală?
Conform alin.3 al art.117 din CF, „pentru vînzarea cu amănuntul şi prestările de servicii în locurile special amenajate, cu plata în numerar, eliberarea facturii fiscale nu este obligatorie (cu excepţia cazurilor cînd este solicitată de cumpărător), dacă sînt respectate următoarele condiţii:
a) subiectul impozabil ţine evidenţa sumei primite şi achitate în numerar la fiecare punct comercial şi de prestări servicii cu utilizarea maşinilor de casă şi de control. Înscrierea se efectuează în momentul primirii sau achitării sumei în numerar. La sfîrşitul fiecărei zile de lucru în registrul maşinii de casă şi control se înscriu datele raportului de închidere zilnică a maşinii de casă şi control;
b) la sfîrşitul fiecărei zile de lucru, în documentaţia de evidenţă este înscrisă suma totală a T.V.A. pe livrările efectuate, iar în documentul de evidenţă a valorilor materiale procurate se introduc datele din facturile fiscale care au fost achitate în numerar.”
În cazul cînd cumpărătorul solicită factura fiscală, unitatea de comerţ cu amănuntul este obligată să elibereze factura fiscale pentru articolele vîndute/servicii prestate acestuia, indicînd în factura fiscală data livrării efective (data cînd a fost livrată marfa, prestat serviciul conform art.108 din CF) şi data eliberării facturii fiscale (data cînd s-a întocmit factura fiscală).
Astfel în condiţiile cînd cumpărătorul solicită eliberarea facturii fiscale pe două procurări din date diferite, unitatea de comerţ cu amănuntul va elibera două facturi fiscale diferite, cu indicarea în ele a datei livrării efective, ce va corespunde cu data din bonurile fiscale eliberate anterior.