Regulamentul cu privire la modul de evidență și sigilare a echipamentelor de casă și de control a fost completat. Serviciul Fiscal de Stat a publicat, în Monitorul Oficial de astăzi, Ordinul nr. 492/2024 cu privire la modificarea Ordinului directorului SFS nr. 632/2020.
Conform modificărilor operate, contribuabilii care utilizează echipamente de casă și control (ECC) de tip vechi trebuie să țină un registru pentru fiecare echipament, cu excepția celor conectate la Sistemul informațional automatizat „Monitorizarea electronică a vânzărilor” (SIA „Monitorizarea electronică a vânzărilor”). Registrul ECC poate fi completat fie manual, fie electronic.
Pentru echipamentele de casă și control conectate la SIA „MEV”, contribuabilii sunt obligați să țină evidența următoarelor informații:
a) sumele eliberate cumpărătorilor (clienților) din sertarul pentru bani al echipamentului de casă și control sau din orice alt loc destinat pentru păstrarea temporară a mijloacelor bănești;
b) bonurile eronate emise de echipamentul de casă și control;
c) bonurile de plată.
De asemenea, Regulamentul prevede că pentru modelele ECC incluse în Registrul unic al ECC începând cu anul 2022, în cazul modificării adresei IP sau a Centrului de asistență tehnică pentru MCC/IF, contribuabilul trebuie să depună o cerere prin intermediul centrului de asistență tehnică sau Instituția Publică Centrul de Tehnologii Informaționale în Finanțe (I.P. "CTIF"). SIA „MEV” va genera automat o confirmare privind modificarea adresei IP sau a Centrului de asistență tehnică.
În ceea ce privește anexele Regulamentului, anexele nr. 1-5 și nr. 8-10 au fost actualizate și prezentate în redacție nouă, iar anexele nr. 6 și nr. 7 au fost excluse.
Ordinul a intrat în vigoare la data publicării în Monitorul Oficial.