Stimaţi cititori, vă informăm că SFS a plasat actualizări a Bazei generalizate a practicii fiscale prin care au fost date răspunsuri la următoarele întrebări:
- Constituie publicitatea difuzată prin intermediul dispozitivelor publicitare amplasate pe/în mijloace de transport obiect al impunerii cu taxa de plasare (amplasare) a publicității (reclamei)?
În conformitate cu art. 291 alin. (1) lit. c) din Codul fiscal, obiect al impunerii cu taxa de plasare (amplasare) a publicității (reclamei) sunt serviciile de plasare și/sau difuzare a publicității prin intermediul mijloacelor cinematografice, video, al rețelelor telefonice, telegrafice, telex, prin dispozitivele difuzorului de publicitate exterioară, prin alte mijloace (cu excepția TV, a internetului, a radioului, a presei periodice, a tipăriturilor).
Publicitatea exterioară (outdoor), potrivit art. 3 din Legea nr. 62/2022 ”Cu privire la publicitate”, este publicitatea difuzată pe dispozitive publicitare amplasate în spaţiile publice din exteriorul imobilelor şi care este vizibilă în exteriorul imobilelor. Aceasta include şi publicitatea difuzată prin intermediul dispozitivelor publicitare amplasate pe/în mijloace de transport.
Respectiv, serviciile de difuzare a publicității prin intermediul dispozitivelor publicitare amplasate pe/în mijloace de transport constituie obiect al impunerii cu taxa de plasare (amplasare) a publicității (reclamei).
- În care cazuri publicitatea difuzată prin intermediul dispozitivelor publicitare amplasate pe/în mijloace de transport este obiect al impunerii cu taxa pentru dispozitivele publicitare?
Baza impozabilă a taxei pentru dispozitivele publicitare, conform lit. q) col. 2) al anexei la titlul VII din Codul fiscal, constituie suprafaţa feţei (feţelor) dispozitivului publicitar pe care se amplasează publicitatea exterioară proprie.
Publicitatea exterioară (outdoor), potrivit art. 3 al Legii nr. 62/2022 ”Cu privire la publicitate” (în continuare - Lege), include şi publicitatea difuzată prin intermediul dispozitivelor publicitare amplasate pe/în mijloace de transport.
Taxa pentru dispozitivele publicitare se calculează, conform art. 293 alin. (5) din Codul fiscal, din ziua indicată de către autoritatea administraţiei publice locale în autorizaţiile eliberate de către aceasta şi pînă în ziua în care termenul de valabilitate a acestora a expirat sau acestea au fost suspendate, anulate, retrase în modul stabilit de legislaţia în vigoare.
Subsecvent, reieșind din prevederile art. 40 alin. (1) și alin. (2) al Legii, se autorizează de către autoritatea administraţiei publice locale afișarea imaginilor publicitare:
- pe/în vehicule aflate în trafic interraional sau internaţional, de pasageri sau de mărfuri;
- pe taximetre;
- pe vehicule destinate publicităţii.
Astfel, aferent mijloacelor de transport, taxa pentru dispozitivele publicitare se aplică doar în cazurile categoriilor de vehicule, specificate la art. 40 alin. (1) și alin. (2) al Legii, pe/în care se amplasează publicitate exterioară proprie.
- Apare obligația de calculare și achitare a taxei pentru dispozitivele publicitare, în cazul în care dispozitivul publicitar conține emblema firmei și/sau marca comercială?
În cazul în care pe dispozitivul publicitar se amplasează publicitatea exterioară proprie, subiectul impunerii cu taxa pentru dispozitivele publicitare are obligația de a o calcula și achita (cu excepția situațiilor în care acesta, conform art. 30 alin. (1) din Legea nr. 62/2022 cu privire la publicitate, nu constituie publicitate exterioară şi nu necesită autorizaţie pentru dispozitiv publicitar).
Ordinul SFS nr. 447 din 17-09-2024
Notă: Vă atragem atenția asupra faptului că, pot fi efectuate actualizări ale răspunsurilor oferite de către Serviciul Fiscal de Stat, de aceea vă rugăm să consultați suplimentar răspunsurile actualizate ale bazei de date.