Stimaţi cititori, vă informăm că SFS a plasat actualizări a Bazei generalizate a practicii fiscale prin care au fost date răspunsuri la următoarele întrebări:
- Cum se calculează taxa pentru unităţile comerciale şi/sau de prestări servicii de către persoanele fizice, care desfășoară activităţii independente în afara piețelor autorizate?
În cazul în care persoanele fizice desfășoară activităţii independente în afara piețelor sau amplasamentelor create în condițiile Legii nr. 231/2010 cu privire la comerțul interior, conform art. 293 alin. (6) din Codul fiscal, calculul taxei pentru unitățile comerciale și/sau de prestări servicii se realizează anual de către serviciile de colectare a impozitelor și taxelor locale, cu înștiințarea acestora privitor la suma taxei ce urmează a fi achitată prin intermediul avizelor de plată.
Expedierea avizelor de plată la taxa pentru unitățile comerciale şi/sau de prestări servicii în cazul persoanelor fizice care practică activitate independentă urmează a se realiza cel târziu până la data de 1 februarie a anului următor anului fiscal de gestiune.
Cu titlu de excepție, în temeiul prevederilor art. 4 alin. (4) din Legea nr. 94/2004 pentru punerea în aplicare a titlului VII din Codul fiscal, calculul taxei pentru perioada fiscală 01.07.2023-31.12.2023 și înștiințarea peroanelor fizice care practică activitate independentă privitor la suma taxei ce urmează a fi achitată, se realizează de către serviciile de colectare a impozitelor și taxelor locale, prin intermediul avizelor de plată, expediate ce târziu până la 1 octombrie 2024.
- Cum se stabilește cota taxei de plasare (amplasare) a publicității (reclamei) pentru difuzare a anunţurilor publicitare prin intermediul serviciilor cinematografice, video, prin reţelele telefonice, telegrafice, telex, prin dispozitivele difuzorului de publicitate exterioară, prin alte mijloace (cu excepţia TV, internetului, radioului, presei periodice, tipăriturilor)?
Cota taxei de plasare (amplasare) a publicității (reclamei) se stabileşte de către autorităţile administraţiei publice locale conform locului amplasării obiectului impunerii – în procente din venitul din vânzări ale serviciilor de plasare şi/sau difuzare a publicității prin intermediul mijloacelor cinematografice, video, prin reţelele telefonice, telegrafice, telex, prin dispozitivele difuzorului de publicitate exterioară, prin alte mijloace (cu excepţia TV, internetului, radioului, presei periodice, tipăriturilor).
- Cum se calculează taxa de plasare (amplasare) a publicității (reclamei) pentru difuzarea publicității prin intermediul mijloacelor cinematografice, video, al rețelelor telefonice, telegrafice, telex, prin dispozitivele difuzorului de publicitate exterioară, prin alte mijloace?
Taxa de plasare (amplasare) a publicității (reclamei) pentru difuzarea publicității prin intermediul mijloacelor cinematografice, video, al rețelelor telefonice, telegrafice, telex, prin dispozitivele difuzorului de publicitate exterioară, prin alte mijloace se calculează în mod individual de către subiectul impunerii, prin înmulţirea venitului din vânzări ale serviciilor de plasare și/sau difuzare a publicității prin intermediul mijloacelor cinematografice, video, prin rețelele telefonice, telegrafice, telex, prin dispozitivele difuzorului de publicitate exterioară, prin alte mijloace cu cota stabilită de către autoritatea administraţiei publice locale.
- Care este obiectul impunerii la taxa de plasare (amplasare) a publicității (reclamei)?
În conformitate cu art. 291 alin. (1) lit. c) din Codul fiscal, obiect al impunerii cu taxa de plasare (amplasare) a publicității (reclamei) sunt serviciile de plasare și/sau difuzare a publicității prin intermediul mijloacelor cinematografice, video, al rețelelor telefonice, telegrafice, telex, prin dispozitivele difuzorului de publicitate exterioară, prin alte mijloace (cu excepția TV, a internetului, a radioului, a presei periodice, a tipăriturilor).
- Vor constitui bannerele pe care se reflectă logoul companiei, amplasate în interiorul magazinului obiecte ale impunerii la taxa de plasare (amplasare) a publicității (reclamei)?
Obiectul impunerii cu taxa de plasare (amplasare) a publicității (reclamei) îl constituie serviciile de plasare și/sau difuzare a publicității prin intermediul mijloacelor cinematografice, video, al rețelelor telefonice, telegrafice, telex, prin dispozitivele difuzorului de publicitate exterioară, prin alte mijloace (cu excepția TV, a internetului, a radioului, a presei periodice, a tipăriturilor).
Astfel, obligația de calculare și achitare a taxei de plasare (amplasare) a publicității (reclamei) apare doar în condițiile în care agentul economic prestează, prin intermediul bannerelor amplasate în interiorul magazinului, servicii de plasare și/sau difuzare a publicității.
Ordinul SFS nr. 447 din 17-09-2024
Notă: Vă atragem atenția asupra faptului că, pot fi efectuate actualizări ale răspunsurilor oferite de către Serviciul Fiscal de Stat, de aceea vă rugăm să consultați suplimentar răspunsurile actualizate ale bazei de date.