În cadrul ședinței de ieri, Guvernul a aprobat proiectul care prevede digitalizarea procesului de emitere a certificatului de asigurare „Carte Verde”.
Astfel, proiectul prevede abrogarea pct. 3 din anexa nr.1 a Hotărârii Guvernului nr. 294/1998 cu privire la executarea Decretului Preşedintelui Republicii Moldova nr.406-II din 23 decembrie 1997, ce se referă la formularul de document primar cu regim special al Comisiei Naționale a Pieței Financiare – certificat de asigurare „Carte Verde”, precum și aborgarea normelor de la pct. 21 și 22 din Instrucțiunea privind evidența, eliberarea, păstrarea și utilizarea formularelor tipizate de documente primare cu regim special (anexa nr.2), care reglementează în prezent procesul de emitere a certificatului de asigurare „Carte Verde”.
În plus, proiectul prevede actualizarea Hotărârii Guvernului nr. 133/2012 cu privire la aprobarea Conceptului tehnic al Sistemului informațional automatizat de stat în domeniul asigurărilor obligatorii de răspundere civilă pentru pagube produse de autovehicule, prin introducerea unor noi prevderi, inclusiv a conceptului de „portal rca.bnm.md”. Portalul va fi definit ca punct unic de acces la datele asociate asigurărilor de răspundere civilă auto obligatorii eliberate de către participanții profesioniști la piața de asigurări din Republica Moldova, care are drept scop facilitarea accesului la date de valoare înaltă, procesabile pe calculator, generate și găzduite de Sistem.
Prin intermediul portalului, se va emite certificatul privind pagubele înregistrate de către solicitant pe parcursul ultimilor 5 ani de relații contractuale sau absența acestor pagube. Certificatul va fi disponibil atât în format electronic, cât și pe suport de hârtie și va include un identificator electronic unic (cod QR, cod de bare, cod digital) pentru a permite verificarea electronică a autenticității acestuia.