Ținerea contabilității de către SRL trebuie să fie efectuată în conformitate cu prevederile Legii contabilității și raportării financiare nr.287/2017 și Standardelor Naționale de Contabilitate. Ținerea contabilității poate fi efectuată atât nemijlocit de către SRL sau poate fi delegată în temeiul unui contract de prestări servicii, unei companii terțe specializate. Contabilitatea se ține în monedă națională. În cazul efectuării operațiunilor în valută străină contabilitatea acestora se ține atât în monedă națională, cât și în valută străină.
Documentele primare aferente veniturilor și cheltuielilor se întocmesc în timpul efectuării operațiunii, iar dacă aceasta este imposibil – nemijlocit după efectuarea operațiunii, conform formularelor tipizate și/sau formularelor elaborate de sine stătător, care vor conține elementele obligatorii prevăzute de art. 11 alin. (7) din Legea nr.287/2017.
Conform art. 11 alin. (5) și art. 15 alin (1) din Legea nr. 287/2017, documentele primare, precum și registrele contabile pot fi întocmite atât pe suport de hârtie cât și în formă electronică.
SRL este obligată să utilizeze documente primare cu regim special în cazurile stabilite de art. 12 din Legea nr.287/2017 și anume:
a) înstrăinării activelor cu transmiterea dreptului de proprietate, cu excepția valorilor mobiliare;
b) prestării serviciilor, cu excepția serviciilor financiare prestate de către bănci, societățile de plată, societățile emitente de monedă electronică, organizațiile de creditare nebancară, asociațiile de economii și împrumut;
c) transportării activelor în afara entității fără transmiterea dreptului de proprietate;
e) transmiterii activelor în leasing, arendă, locațiune sau cu drept de uzufruct.
Pentru operațiunile de export-import al activelor și serviciilor, drept documente primare pot fi utilizate documentele aplicate în practica internațională sau cele prevăzute de contract. În documentele primare de casă, bancare, de livrare și achiziție a bunurilor și a serviciilor nu se admit corectări. La comiterea erorilor în astfel de documente, documentul greșit se anulează și se întocmește unul nou. În cazul pierderii, sustragerii sau distrugerii documentelor contabile, SRL este obligată să le restabilească în termen de 3 luni de la data constatării faptului respectiv.
SRL este obligată să păstreze documentele contabile care cuprind documentele primare, registrele contabile și alte documente aferente organizării și ținerii contabilității în termenele și conform regulilor stabilite de Legea contabilității și raportării financiare nr. 287/2017. În cazul încetării activității persoanei fizice-întreprinzător, documentele contabile se transmit către arhivele 10 de stat conform regulilor prevăzute de Organul de Stat pentru Supravegherea și Administrarea Fondului Arhivistic al Republicii Moldova.