A avut loc lansarea-pilot a Sistemului Informaţional Automatizat „Registrul General al Facturilor Fiscale”
La data de 20.06.2012 a avut loc lansarea-pilot a proiectului SIA „Registrul General al Facturilor Fiscale”, la care au fost invitaţi reprezentanţi ai 15 companii mari, care îşi desfăşoară activitatea pe teritoriul Republicii Moldova. În cadrul întrevederilor a avut loc prezentarea/familiarizarea cu noul sistem, fiind explicate funcţiile de bază ale acestuia şi ciclul de viaţă al documentelor electronice.
Agenţilor economici li s-a oferit posibilitatea să testeze serviciul SIA „Registrul General al Facturilor Fiscale”, prestat prin intermediul portalului web servicii.fisc.md, cu scopul de a evidenţia şi elimina anumite puncte slabe. În legătură cu aceasta, toţi utilizatorii serviciului „Declaraţie electronică” (persoane juridice) li s-a oferit acces de testare a sistemului respectiv.
Conform art. 1181 din Codul Fiscal, implementarea sistemului este programat începând cu 1 iulie 2012 şi se adresează tuturor subiecţilor impunerii cu T.V.A.
Aici puteţi găsi scenariul testării, ghidul de utilizare a sistemului, prezentarea sistemului, precum şi ordinul „Cu privire la aprobarea instrucţiunii privind procedura de înregistrare a facturilor fiscale în Registrul General al Facturilor Fiscale”.
Comentariile şi propunerile de îmbunătăţire cu privire la SIA „Registrul General al Facturilor Fiscale” pot fi expediate pe adresa de e-mail asistenta@fsi.fisc.md