Procesul de conectare a contribuabililor la serviciul „Declaraţie electronică”
va fi asigurat de personal bine instruit
Din luna septembrie a anului curent, se va da start celei de-a II-a runde de conectări a contribuabililor la serviciul „Declaraţie electronică”. În acest context, timp de 2 zile (6-7 august, 2012) în incinta centrului de instruire din strada Teilor 7/2, etajul 5, s-au desfăşurat seminare pentru unii angajaţi din cadrul IFS teritoriale, care au fost desemnaţi responsabili de procesul de conectare la serviciul „Declaraţie electronică” a agenţilor economici plătitori de T.V.A. din republică (executarea art.187, alin.21, lit. b din Codul Fiscal). La aceste întruniri au fost prezenţi 15 participanţi, instruirea cărora s-a desfăşurat sub egida specialiştilor Secţiei Vînzări şi a Secţiei de Asistenţă a Clienţilor din cadrul Î.S.”Fiscservinform”.
Colaboratorii implicaţi în procesul de conectare a contribuabililor vor activa în cadrul celor 10 Centre de Conectare Regionale care vor fi amplasate conform următorului tabel:
Nr. d/o | Centrul de Conectare Regional | Raioanele deservite la CCR-3 | Numărul de plătitori TVA la 01.03.2012 |
1. | Chişinău | Străşeni, Ialoveni, Anenii Noi, Criuleni, Dubăsari | 1456 |
2. | Bălţi | Bălţi, Sîngerei, Floreşti, Glodeni, Rîşcani | 845 |
3. | Orhei | Orhei, Teleneşti, Şoldăneşti, Rezina | 871 |
4. | Ungheni | Ungheni, Nisporeni, Călăraşi | 776 |
5. | Edineţ | Edineţ, Briceni, Ocniţa, Donduşeni | 911 |
6. | Cahul | Cahul, Cantemir | 665 |
7. | Căuşeni | Căuşeni, Ştefan-Vodă | 437 |
8. | Comrat | Taraclia, Ceadîr-Lunga, Vulcăneşti | 496 |
9. | Soroca | Soroca, Drochia, Floreşti | 768 |
10. | Hînceşti | Hînceşti, Basarabeasca, Leova, Cimişlia | 709 |
TOTAL: | 7934 |
Pe ordinea de zi a seminarului au fost incluse aspecte teoretice legate de procesul conectării la serviciul nominalizat, precum şi cu privire la utilizarea „Registrului General Electronic al Facturilor Fiscale”. Fiecare participant a avut posibilitatea să testeze în practică materialul predat de moderatori, astfel încît eventualele neclarităţi să fie explicate momentan.
De asemenea, personalul instruit a fost familiarizat şi cu publicaţia periodică „Monitorul Fiscal FISC.MD”, fiind unica revistă ce reflectă poziţia oficială a Serviciului Fiscal de Stat. Vizavi de acest subiect, tuturor celor prezenţi le-au fost aduse informaţii suplimentare cu privire la conţinutul materialelor informative pe care le abordează, precum şi modalităţile de abonare.
În rezultatul seminarelor desfăşurate, participanţii s-au dovedit a fi destul de receptivi, asimilînd la maximum informaţiile prezentate. Acest lucru denotă faptul că procesul de conectare la serviciul „Declaraţie electronică” se va desfăşura cu succes, graţie unor instruiri calitative.
Pentru informaţii suplimentare cu privire la serviciile electronice fiscale, contactaţi Centrul de Asistenţă a Clienţilor la numărul de telefon (022) 822-222.
Pentru informaţii suplimentare privind modalitatea de abonare la publicaţia periodică „Monitorul Fiscal FISC.MD”, contactaţi-ne la numărul de telefon (022) 822-031 sau vizualizaţi pagina web monitorul.fisc.md