Luna ianuarie a fiecărui început de an reprezintă o provocare pentru fiecare dintre dumneavoastră prin complexitatea dărilor de seamă ce urmează a fi prezentate, lunare, trimestriale și anuale, precum și alte angajamente ce implică un efort considerabil.
La data de 15 ianuarie 2025 a avut loc un amplu proces de actualizare a sistemelor aferente infrastructurii cheilor publice care a perturbat procesele cotidiene.
Astfel, în cazul în care întâmpinați în continuare dificultăți în utilizarea serviciilor fiscale electronice în momentul aplicării semnăturilor electronice, vă recomandăm să întreprindeți următorii pași:
1. Dacă apar dificultăți în procesul de autentificare cu semnătura electronică sau mobilă în cadrul SIA „Cabinetul personal al contribuabilului”, utilizați metoda de autentificare „Autentificarea în 2 pași” sau „EVOSign (pilotare)”.
2. Dacă aveți nevoie de suport informațional în procesul de autentificare în cadrul SIA „Cabinetul personal al contribuabilului”, consultați Ghidul de utilizare al sistemului, care poate fi accesat aici. Ghidurile de utilizare ale altor sisteme informaționale pot fi accesate din rubrica „Ajutor” a fiecărui sistem.
3. Dacă darea de seamă a fost semnată cu un certificat valid până la data actualizărilor, 15.01.2025, iar în procesul de aplicare a celei de a doua semnături sau la expedierea raportului apare eroare „Semnătura nevalidă”, semnătura urmează a eliminată și aplicată repetat.
4. Dacă nu reușiți să aplicați semnătura electronică, este necesară efectuarea actualizărilor pentru aplicație, care se va descărca de pe portalul: https://semnatura.md/instalare/ și se va realiza conform ghidului de instalare.
5. După efectuarea procesului de actualizare a aplicației de semnătură electronică, se va asigura verificarea și curățarea cache-ului și a cookie-urilor din browser:
Pentru Google Chrome:
- Deschide Chrome.
- Dă clic pe meniul din dreapta sus (cele trei puncte verticale).
- Selectează "Setări" (Settings).
- Derulează în jos și alege "Confidențialitate și securitate" (Privacy and security).
- Selectează "Șterge datele de navigare" (Clear browsing data).
- În fereastra care apare:
- Alege intervalul de timp (ex.: ultimele 24 de ore, ultima săptămână sau tot timpul).
- Bifează opțiunile "Cookie-uri și alte date despre site-uri" și "Imagini și fișiere în cache".
- Apasă "Șterge datele" (Clear data).
Pentru Mozilla Firefox:
- Deschide Firefox.
- Apasă pe meniul hamburger (cele trei linii orizontale din dreapta sus).
- Selectează "Setări" (Settings).
- Mergi la secțiunea "Confidențialitate și securitate" (Privacy & Security).
- În categoria "Cookies și date ale site-urilor", dă clic pe "Șterge datele" (Clear Data).
- Bifează "Cookies și date ale site-urilor" și "Conținut web în cache".
- Apasă "Șterge" (Clear).
6. În cazul în care persistă deficiențe în utilizarea semnăturii electronice sau mobile, se va contacta suportul tehnic oferit de către fiecare operator în parte care a eliberat semnătura: I.P.
- „Serviciul Tehnologia Informației și Securitate Cibernetică” Telefon de contact: 022 820 911, e-mail: semnatura@semnatura.md
- Serviciul guvernamental de semnătură electronică MSign Telefon de contact: 022 822 000, e-mail: suport.msign@egov.md
- P. „Centrul de Tehnologii Informaționale în Finanțe”
- Telefon de contact: 022 822 222, e-mail: asistenta@sfs.md
M. Orange Moldova S.A.
I.M. Moldcell S.A.