Casa Națională de Asigurări Sociale informează că, prin Ordinul CNAS nr. 209-A din 29.11.2024 a fost aprobat un model nou al Contractului de asigurare socială precum și Regulamentul cu privire la asigurarea prin contract în sistemul public de asigurări sociale.
Potrivit noilor reglementări, Contractul poate fi semnat cu semnătură electronică sau olografă. Excepție fac persoanele fizice proprietari sau arendași de terenuri agricole care lucrează terenul în mod individual cărora se oferă posibilitatea de aplicare a semnăturii doar olograf.
Intenția de asigurare pe bază de contract de asigurare socială semnat electronic urmează a fi realizată în baza unei cereri tipizate (anexa nr. 1 la Regulament) depuse electronic de către persoana fizică la adresa de e-mail a Casei Naționale contract.asigurare@cnas.gov.md La cerere se anexează copia buletinului de identitate al persoanei fizice solicitante.
De asemenea, Cnam informează că contractul se încheie anual cu posibilitatea asigurării perioadelor adiționale pe parcursul unui an în baza Acordului privind achitarea adițională a contribuțiilor de asigurări sociale care este anexa nr. 1 la Contract.
Actele nominalizate se identifică pe pagina electronică oficială a CNAS la rubrica Cadrul juridic/ Acte normative interne/ Ordine.