+373 22224937

office@contabilsef.md

Nu au fost gasit nimic!

ContabilSef Logo
  • Noutăţi
    • Contabilsef.md
    • Știri
  • Articole
    • Contabilitate
    • Fiscalitate
    • Întrebări-Răspunsuri
    • Resurse Umane
    • Sinteza Monitorului Oficial
    • Diverse
  • Instruire
    • Orarul seminarelor
    • Cursuri video
  • Servicii
    • Consultații online
    • Revista electronică ”Contabilsef.md”
    • Ziua internațională a contabililor
    • Abonamente la revistă
    • Completăm Declarația VEN12
  • Informaţii utile
    • Indicatori fiscali
    • SNC 2020
    • Formulare
      • Contabile
        • Documente primare cu regim special
        • Documente primare
      • Fiscale
      • Rapoarte statistice
      • Situatii financiare
    • Modele de contracte
    • Planul de conturi
    • Legislația
      • Legislația contabilă
        • Acte normative
        • Scrisori
      • Legislaţia fiscală
        • Acte normative
        • Scrisori
        • Codul Fiscal
        • Impozitarea internationala
        • Acte ale autorităților locale publice
      • Legislaţia muncii
        • Acte normative
        • Codul Muncii
      • Asigurarea socială şi medicală
        • Acte normative
        • Scrisori
        • Tratate internaționale
  • Despre noi
  • Contacte

Nu au fost gasit nimic!

ContabilSef Logo
  • Noutăţi
    • Contabilsef.md
    • Știri
  • Articole
    • Contabilitate
    • Fiscalitate
    • Întrebări-Răspunsuri
    • Resurse Umane
    • Sinteza Monitorului Oficial
    • Diverse
  • Instruire
    • Orarul seminarelor
    • Cursuri video
  • Servicii
    • Consultații online
    • Revista electronică ”Contabilsef.md”
    • Ziua internațională a contabililor
    • Abonamente la revistă
    • Completăm Declarația VEN12
  • Informaţii utile
    • Indicatori fiscali
    • SNC 2020
    • Formulare
      • Contabile
        • Documente primare cu regim special
        • Documente primare
      • Fiscale
      • Rapoarte statistice
      • Situatii financiare
    • Modele de contracte
    • Planul de conturi
    • Legislația
      • Legislația contabilă
        • Acte normative
        • Scrisori
      • Legislaţia fiscală
        • Acte normative
        • Scrisori
        • Codul Fiscal
        • Impozitarea internationala
        • Acte ale autorităților locale publice
      • Legislaţia muncii
        • Acte normative
        • Codul Muncii
      • Asigurarea socială şi medicală
        • Acte normative
        • Scrisori
        • Tratate internaționale
  • Despre noi
  • Contacte
Contact information

+373 22224937

office@contabilsef.md

Follow us
    Știri
    Pachetul VII de debirocratizare a activității mediului de afaceri, adoptat de Parlament
    28.02.2025
    Sursă
    SursaParlamentul RM

    Pachetul VII de debirocratizare a activității mediului de afaceri, adoptat de Parlament


    Costurile suportate de agenții economici în activitatea de întreprinzător vor fi diminuate. Un proiect de lege elaborat pentru facilitarea activității mediului de afaceri a fost votat în a doua lectură de 58 de deputați.

    Inițiativa legislativă a fost elaborată de Ministerul Dezvoltării Economice și Digitalizării, cu suportul Secretariatului Consiliului Economic pe lângă Prim-ministru și al PNUD. Documentul conține o serie de modificări la cadrul normativ ce vizează activitatea de întreprinzător și are drept scop excluderea barierelor administrative și a cerințelor nejustificate sau depășite. Modificările vizează procedura de înregistrare a afacerii sau de lichidare a acesteia, comerțul interior, avizarea sanitară, publicitatea exterioară etc. 

    A fost modificată Legea cu privire la activitatea farmaceutică pentru a stabili condiții de licențiere unice pentru farmaciile din localitățile rurale, indiferent dacă acestea sunt sau nu subvenționate de stat. În așa fel, sunt stabilite condiții egale și nediscriminatorii de activitate pentru agenții economici din domeniu, care deschid farmacii în sate. 

    Legea privind societățile pe acțiuni a suportat modificări, fiind incluse elemente de digitalizare și de comunicare la distanță. În ceea ce privește modificarea Codului de executare al Republicii Moldova, au fost incluse băncile în lista locatorilor ce pot beneficia de faptul că un contract de leasing are valoare de document executoriu. 

    Proiectul de lege mai prevede extinderea termenului de valabilitate a avizului sanitar de la 1 la 3 ani, indiferent dacă produsele sunt de import sau nu. De asemenea, vor fi eliminate unele restricții privind comerțul cu ridicata. Acesta va fi permis și în spații mai mici de 400 de m² și, respectiv, costurile suportate de comercianți vor fi mai mici. 

    Alte modificări vizează publicitatea exterioară. Astfel, afișele cu o suprafață mai mică de 3 m² nu vor mai avea nevoie de autorizație. În cazul celorlalte, va fi extins termenul de valabilitate a autorizațiilor de la 1 la 5 ani. Pentru lectura a doua, documentul a fost completat cu prevederi care reglementează amplasarea firmei pe bunurile imobile care sunt monumente de importanță națională sau locală. 

    De asemenea, autorii au propus completarea documentului cu prevederi care se referă la obligativitatea antreprenorilor de a instala terminale de plată fără numerar. Respectiva obligație trebuie îndeplinită până la 1 iulie a anului următor, în cadrul subdiviziunilor care au fost înregistrate venituri din vânzări de peste 500 000 de lei.

    Mai exact, a fost propusă o formulare mai neutră din punct de vedere al tehnologiilor utilizate pentru efectuarea plăților fără numerar, având în vedere apariția pe piață a noilor tehnologii la prețuri reduse. De exemplu, plățile instant MIA permit simpla scanare de către consumator a codului QR, generat direct pe dispozitivul comerciantului în sistemul MIA, precum și efectuarea plăților în baza unui link. Mai mult decât atât, comisionul aplicat pentru majoritatea categoriilor de afaceri la plata prin intermediul MIA este de doar 0,8 %.

    Inițiativa legislativă se mai referă la reducerea plafonului onorariului oferit expertului pentru serviciile de acreditare acordate. Astfel, plafonul a fost micșorat de la 50 % la 30 % din salariul mediu pe economie, pentru fiecare zi lucrătoare. 

    Propunerea care are drept scop simplificarea procedurii de înregistrare a afacerii vizează excluderea obligativității de înregistrare a datelor administratorilor sucursalelor. De asemenea, a fost simplificată și procedura de lichidare benevolă a afacerii, iar termenul va fi redus de la trei zile lucrătoare la 24 de ore.

    TAGS:
    28.02.2025
    Parlamentul RM
    Share:
    Comentarii

    articol form name icon
    articol form email icon
    articol form message icon
    Adresa dvs. de e-mail nu va fi publicata. Campurile obligatorii sunt marcate *

    Instruire

    Vezi toate

    Cursuri video

    contabilsef.md

    Mai detaliat
    ContabilSef Logo

    Contabilsef.md este pagina web destinată contabililor, auditorilor, consultanților fiscali și specialiștilor în resurse umane. Vizitând pagina noastră, vă veți extinde cunoștințele privind contabilitatea, impozitarea, modul corect de organizare a evidenței contabile, întocmirea completă și corectă a rapoartelor și declarațiilor fiscale și multe alte. Totodată puteți găsi o mulțime de materiale relevante legate de aplicarea legislației fiscale și cea a muncii.

    ContabilSef LogoContabilSef Logo
    +373 22224937+373 60347700
    office@contabilsef.md

    Chișinău, str. Mitropolit
    Varlaam 65, of.313, MD-2001

    Despre noi

    • Contacte
    • Consultații online
    • Termeni și condiții
    • Despre noi

    Noutăţi

    • Contabilsef.md
    • Știri

    Articole

    • Contabilitate
    • Fiscalitate
    • Întrebări-Răspunsuri
    • Resurse Umane
    • Sinteza Monitorului Oficial
    • Diverse

    Informaţii utile

    • Indicatori fiscali
    • SNC 2020
    • Formulare
    • Modele de contracte
    • Planul de conturi
    • Legislația

    Contacte

    +373 22224937+373 60347700
    office@contabilsef.md

    Chișinău, str. Mitropolit
    Varlaam 65, of.313, MD-2001

    2023 © ContabilSef

    With CreativSoft