Depunerea online a cererii de înregistrare a beneficiarului efectiv, însoțită de declarația cu privire la beneficiarii efectivi ai persoanei juridice sau a întreprinzătorului individual, semnate cu semnătură electronică calificată, este gratuită.
Termenul limită de depunere a documentelor este 31 decembrie 2025.
Cine este beneficiarul efectiv?
Beneficiarul efectiv este persoana fizică ce deține sau controlează, direct sau indirect, o companie sau organizație. Declararea acestuia este esențială pentru prevenirea folosirii entităților juridice în scopuri ilegale. Moldova se pregătește să conecteze registrele naționale cu cele din Uniunea Europeană, permițând monitorizarea transparentă a beneficiarilor efectivi pe întreg teritoriul european.
Cine trebuie să depună declarația cu privire la beneficiarul efectiv?
Persoanele juridice, inclusiv organizațiile necomerciale, întreprinzătorii individuali și gospodăriile țărănești (de fermier), înregistrate în Republica Moldova, în cazul în care:
- nu au datele înscrise în Registrul de stat privind beneficiarul efectiv;
- s-a schimbat beneficiarul efectiv/beneficiarii efectivi;
- au intervenit modificări în datele înscrise în Registrul de stat privind beneficiarul efectiv.
Cine nu trebuie să depună declarația cu privire la beneficiarul efectiv?
1. Instituțiile publice, întreprinderile de stat, întreprinderile municipale, societățile comerciale cu capital integral sau majoritar de stat.
2. Persoanele juridice, inclusiv organizațiile necomerciale, întreprinzătorii individuali și gospodăriile țărănești (de fermier), care au datele înscrise în Registrul de stat privind beneficiarul efectiv și nu au intervenit modificări.
De câte ori se depune declarația cu privire la beneficiarul efectiv?
- Declarația se depune o singură dată, dacă nu au intervenit modificări în datele privind beneficiarii efectivi care sunt înscrise în Registrul de stat.
Cum se depune online declarația cu privire la beneficiarul efectiv, semnată electronic?
(!) Venind în sprijinul cetățenilor, pe site-ul www.asp.gov.md a fost dezvoltat un modul special dedicat acestui subiect. Îl puteți consulta aici.
Pasul 1: Selectați forma de organizare juridică.
Pasul 2: Descărcați formularele cererii de înregistrare a beneficiarului efectiv și a declarației cu privire la beneficiarul/beneficiarii efectivi.
Pasul 3: Completați formularele, salvați formularele completate în format PDF. Semnați formularele cu semnătură electronică calificată.
Pasul 4: Expediați formularele completate și semnate cu semnătură electronică pe mail: be@asp.gov.md.
Pasul 5: Veți fi notificat pe mail că cererea Dvs. a fost recepționată.
Pasul 6: După verificarea datelor prezentate, veți fi informat pe mail privind decizia finală.
Întrebări frecvente.
În scopul sprijinirii solicitanților și facilitării procesului de înregistrare a datelor privind beneficiarii efectivi ai persoanelor juridice și întreprinzătorilor individuali/gospodăriilor țărănești (de fermier) în Registrul de stat al unităților de drept (RSUD), pe site-ul oficial al ASP, a fost publicată o secțiune dedicată, cu întrebări frecvente și răspunsuri relevante. Această resursă informativă este menită să ofere clarificări suplimentare cu privire la obligațiile legale, termenele și procedurile aferente declarării şi înregistrării în Registrul de stat a datelor beneficiarilor efectivi.
Pentru informații suplimentare sau asistență tehnică, contactați Serviciul suport clienți ASP la numărul de telefon 14909.
Noul act de identitate al cetățeanului Republicii Moldova, cartea de identitate, se eliberează cu semnătura electronică calificată, înscrisă pe document. Cartea de identitate se eliberează gratuit de către Agenția Servicii Publice (termenul de perfectare a unei cărți de identitate, eliberate gratuit, este de 20 zile lucrătoare). Informație oferită de:
