În Monitorul Oficial din 6 noiembrie a fost publicată Hotărârea Guvernului nr.667 din 8 octombrie 2025 cu privire la constatarea incapacității temporare de muncă și eliberarea certificatului de concediu medical.
Prin prezenta hotărâre, Guvernul a aprobat Instrucțiunea privind constatarea incapacității temporare de muncă, condițiile și modul de eliberare a certificatului de concediu medical.
Conform noilor prevederi, constatarea incapacității temporare de muncă reprezintă un proces documentat digital, prin care medicul de familie sau medicul specialist de profil (medicul curant) stabilește incapacitatea temporară a persoanei de a desfășura activitatea de muncă, din motive de sănătate, la toate unitățile în care activează, conform cadrului normativ aferent.
Înregistrările aferente Certificatului în cadrul Portalului
certificatelor de concediu medical sunt confirmate prin semnătura electronică a medicului curant, iar constatarea incapacității temporare de muncă se înregistrează, în mod obligatoriu, în Portal în ziua consultației medicale.
În termen de maximum 24 de ore de la înregistrare, Portalul furnizează către angajatorul/angajatorii persoanei asigurate o notificare care conține datele privind numărul de identificare de stat al persoanei fizice (IDNP), numele și prenumele angajatului, data constatării incapacității temporare de muncă/ începutul concediului medical și, după caz, prelungirea și/sau încheierea acestuia, categoria/ subcategoria incapacității de muncă, aprobate de ministrul sănătății, precum și categoria/subcategoria incapacității temporare de muncă, conform reglementărilor legale prin intermediul serviciului guvernamental de notificare electronică (MNotify), cu respectarea prevederilor cadrului normativ privind protecția datelor cu caracter personal.
La încheierea completă a cazului de către medicul curant, persoana asigurată și angajatorul (în limitele raporturilor de muncă) sunt notificați prin intermediul serviciului guvernamental de notificare electronică (MNotify) în Portalul guvernamental al cetățeanului, Portalul guvernamental al unităților de drept și aplicația guvernamentală integrată a serviciilor electronice EVO, cu opțiunea de a descărca Certificatul.
Potrivit Instrucțiunii, certificatul este un document electronic care, la solicitarea persoanei asigurate, poate fi eliberat pe suport de hârtie de către medicul curant, prin generarea acestuia din cadrul Portalului, și care conține setul de date prevăzut în anexă.
Prin prezenta hotărâre va fi aborgată Hotărârea Guvernului nr. 469/2005 pentru aprobarea Instrucțiunii privind modul de eliberare a certificatului de concediu medical.
Noile prevederi vor intra în vigoare la 1 martie 2026.
