Ministerul Finanțelor de comun cu I.P. „Centrul de Tehnologii Informaționale în Finanțe” au elaborat proiectul hotărârii Guvernului privind aprobarea resursei informaționale „Control intern managerial și audit intern” (RI CAI) în cadrul Sistemului Informațional Integrat al Finanțelor Publice.
Proiectul are ca scop facilitarea procesului de raportare la nivel național prin automatizarea procesului de raportare privind controlul intern managerial și activitatea de auditului intern, precum și de emitere a declarației de răspundere managerială de către entitățile publice.
Acesta detaliază gestionarea resursei informaționale CAI, drepturile și obligațiile părților implicate, funcționalitățile sistemului, procedurile de înregistrare, modificare/completare și radiere a datelor, interacțiunea cu furnizorii de date și alte sisteme guvernamentale (MPass, MSign, MConnect), precum și măsurile de securitate a datelor. Printre inovațiile sistemului se numără automatizarea întocmirii, validării, semnării și transmiterii rapoartelor privind controlul intern managerial și auditul intern, precum și a declarațiilor de răspundere managerială. Aceste măsuri vor contribui la eficientizarea raportării și consolidarea informațiilor privind controlul financiar public intern la nivel național, îmbunătățind transparența și siguranța datelor.
Implementarea RI CAI potrivit autorilor, va reduce riscul erorilor în procesele de raportare, va detecta problemele în stadii incipiente și va oferi un cadru pentru decizii informate și responsabile. Accesul mai ușor la informații corecte și actualizate va îmbunătăți supervizarea și controlul utilizării fondurilor publice, conducând la o gestionare mai responsabilă a resurselor bugetare și un nivel crescut de transparență față de cetățeni.