Ministerul Culturii a elaborat proiectul hotărârii de Guvern pentru aprobarea Regulamentului cu privire la modul de operare cu tichetele de vacanță.
Potrivit proiectului de Regulamentului, angajatorul acordă tichete de vacanță salariaților în baza unui ordin emis de conducătorul entității, semnat conform procedurilor interne ale entități.
Angajatorul este în drept să acorde aceluiași salariat mai multe tichete de vacanță (cu valori nominale diferite), pe parcursul unui an fiscal, iar deductibilitatea acestora în scopuri fiscale va fi evaluată conform plafonului stabilit la art. 24 alin. (193) lit. c) din Codul fiscal.
Angajatorii pot acorda tichete de vacanță cu valoarea nominală mai mare decât plafonul stabilit la art. 24 alin. 193 lit. c) din Codul fiscal, diferența între valoarea nominală acordată și plafonul respectiv fiind nedeductibilă fiscal.
Angajatorul este în drept să compenseze cheltuielile de călătorie (cazare, transport, alimentație, agrement, excursii) suportate de salariați în structurile de primire turistică din zonele rurale sub forma tichetelor de vacanță, achitând integral operatorului valoarea nominală a acestora, inclusiv pentru cardurile electronice şi alte servicii prevăzute în contractele încheiate între operator și angajator. Este interzis angajatorilor, în procesul acordării tichetelor de vacanță, să reducă salariul angajaților beneficiari de tichete de vacanță.
Tichetele de vacanță vor putea fi valorificate exclusiv în cadrul unităților înregistrate sub tipul celor prevăzute în Anexa nr. 1 la Hotărârea Guvernului nr. 643/2003 cu privire la aprobarea Normelor metodologice și criteriilor de clasificare a structurilor de primire turistică cu funcțiuni de cazare și de servire a mesei, înscrise în Registrul unităților afiliate ținut de Ministerul Culturii.
În vederea înscrierii în Registru, unitatea afiliată va depune, o notificare în format electronic, către Ministerul Culturii, însoțită de Declarația pe propria răspundere privind îndeplinirea condițiilor prevăzute în Regulament. Notificarea se depune cu cel puțin 5 zile lucrătoare înainte de data planificată pentru acceptarea tichetelor. Înștiințarea recepționării notificării este transmisă imediat unității afiliate. Înștiințarea despre recepționarea notificării sau nerealizarea acestei înștiințări nu condiționează dreptul de a iniția activitatea notificată. Notificarea va conține cel puțin: denumirea entității; IDNO/IDNP; sediul juridic și datele de contact; numele persoanei responsabile; data planificată pentru începerea activității; localitatea / adresa unde se prestează serviciile.
Tichetele de vacanță pot fi acordate salariaților atât la locul de muncă de bază, cât și la locul de muncă prin cumul. Salariatul are obligația de a utiliza cel puțin două tipuri de servicii de călătorie, dintre care cazarea constituie un serviciu obligatoriu.
Tichetele de vacanță pot fi utilizate doar de salariat, la prezentarea actului de identitate. Tichetele vor avea o perioadă de valabilitate de un an de la data emiterii, fără a se înțelege că aceasta este perioada de valabilitate a suportului electronic, în cazul în care tichetul a fost emis pe acest tip de suport.
